הגר"ש אויערבאך: "למנוע את כניסת מפקחי משרד החינוך"

    לדברי מקורבי ראש הישיבה, במשך התקופה האחרונה התקבלו במעונו של הגר"ש עשרות תלונות מצדם של מנהלי מוסדות חינוך, גני ילדים, ת"תים, בתי ספר לבנות בחינוך יסודי ועל יסודי
    דוד לזר 6 Comment on הגר"ש אויערבאך: "למנוע את כניסת מפקחי משרד החינוך"

    ההוראה מגיעה על רקע הטענה כי פקחי משרד החינוך מתערבים בתכני המוסדות החרדים • כזכור, בחודש שעבר קיימו מנהלי הת"תים עצרת מחאה • עד כה, חברי הכנסת החרדים לא נשמעו בעניין

    לדברי מקורבי ראש הישיבה, במשך התקופה האחרונה התקבלו במעונו של הגר"ש עשרות תלונות מצדם של מנהלי מוסדות חינוך, גני ילדים, ת"תים, בתי ספר לבנות בחינוך יסודי ועל יסודי
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הישיבה מרן הגר"ש אויערבאך הורה בימים האחרונים למנהלי מוסדות חינוך כי "יש לדחות בתוקף כל דרישה לפיקוח, להתערבות ולשינויים מצד משרד החינוך, ואין להיכנע כלל וכלל לאיומיהם בנושא תקציבים והטבות", לדברי ראש הישיבה, "יש למנוע את כניסתם של מפקחי ומפקחות משרד החינוך לתוככי מוסדות החינוך ולא לאפשר שום דריסת רגל של אותן מגמות הרסניות המתחדשות חדשים לבקרים".

    הדברים החריפים נאמרו על רקע הטענה כי פקחי משרד החינוך מתערבים בתכני המוסדות החרדים, עובדה שגררה בחודש האחרון מחאה חריפה של מנהלי הת"ת שהתכנסו בעיר בני ברק למאה וזעקה.

    ביום חמישי האחרון הגיע למעונו של הגר"ש אחד ממנהלי מוסדות החינוך הותיקים ודיווח לו לדבריו על "עובדות מדאיגות שעלו בדיונים שקיימו מנהלי מוסדות החינוך החרדי, אודות ההתפתחויות החמורות בענין המגמה המאיימת של התערבות בתכני וסדרי החינוך החרדי ע"י משרד החינוך". לנוכח המידע הורה כאמור ראש הישיבה באופן חד משמעי, כי יש למנוע בצורה החלטית כל כניסת פיקוח מטעם משרד החינוך או כל גוף ממשלתי וחיצוני המבקש להתערב בענייני החינוך החרדי.

    לדברי מקורבי ראש הישיבה, במשך התקופה האחרונה התקבלו במעונו של הגר"ש עשרות תלונות מצדם של מנהלי מוסדות חינוך, גני ילדים, ת"תים, בתי ספר לבנות בחינוך יסודי ועל יסודי, המצביעות בבירור על מדיניות מגמתית הנבנית בהדרגה וביסודיות, שתכליתה התערבות בוטה שלא הייתה כדוגמתה מאז ומעולם מצד בכירים במשרד החינוך המבקשים לשנות את אופיים של מוסדות החינוך, הן בתכנים רוחניים והן בתחום קבלת תלמידים, התנהלות פדגוגית שוטפת וכדו'.

    כדוגמא ציינו המנהלים מספר פרצות מקוממות ומדאיגות שחדרו למוסדות החינוך. בין היתר, תפקיד "הגננת המובילה" – נוהל הדורש כי על כל אשכול גנים (בין עשרה לחמישה עשר גנים) תהיה אחראית גננת בעלת תואר אקדמאי אשר מימונה ישולם ישירות לחשבונה הפרטי על ידי משרד החינוך. תפקידה של "גננת מובילה" זו, כפי המובן לכל מתבונן, הוא להטמיע ולקדם את "ערכי ומושגי משרד החינוך" בתוככי אשכול הגנים הנתון להובלתה (וזאת בנוסף למפקחות והמדריכות הקבועות מטעם משרד החינוך).

    עוד ציינו מנהלי המוסדות, כי לאחרונה כינס האחראי מטעם הלשכה המשפטית במשרד החינוך מר לירון ספרד את כלל מפקחי החינוך החרדי ברחבי הארץ והודיע להם באופן חד צדדי ושאינו משתמע לשני פנים, כי בניגוד לתפיסה שרווחה עד כה לפיה נוהל קבלת תלמידים למוסד לא הופעל כלפי מוסדות הפטור וכדו', הרי שמעתה החליטה הלשכה המשפטית, כי נוהל קבלת תלמידים, כלומר, המחוייבות של מוסדות לקבל תלמידים בכפוף לנהלי משרד החינוך ולוועדות הערר, תחול על כל מוסד ותחייב התייחסות לקבלת או אי קבלת כל תלמיד ותלמיד גם במוסדות שעל פי הגדרתם המקורית אינם כפופים לנהלי הפיקוח של חוק חינוך חובה.

    כמו"כ מוסדות החינוך קיבלו בימים האחרונים חוזרים ממפקחי המשרד, כי הם מחוייבים גם לנוהל הרחקת תלמידים (ענישה) בכפוף לחוזרי מנכ"ל כמו יתר מוסדות החינוך הכלליים, ועליהם לבצע תיאום עם הפיקוח כלפי כל תלמיד ותלמיד. דוגמא נוספת היא העובדה, כיבעת האחרונה הוחלט כי על מלמדי מקצועות החשבון לעבורהשתלמות במתמטיקה מטעם משרד החינוך.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      לא הוזכר כאן גם את מבחני המיצ"ב עם משגיחים
      של משרד החינוך ובסופם דו"ח שמפורסם ברשת ובו למעלה מ- 100 עמודים!!!
      בתוכם יש משוב של ביקורת של תלמידים כנגד בית הספר והמורים!
      הבעיה, משרד החינוך מתנקם במוסדות שלא משתפים פעולה ועורך ביקורות של נוהל כספים ואיתנות פיננסית, לפעמים זה סנקציה שמופיעה רשמית במסמכים רשמיים כנגד מוסדות שלא משתפים פעולה פדגוגית עם המפקחים!
      כאן צריך התערבות מיידית של החכי"ם החרדיים!

    2. 4

      עפתם על עצמכם!!
      "במשך התקופה האחרונה התקבלו במעונו של הגר"ש עשרות תלונות", איזה עשרות ואיזה תלונות, במקום לכתוב כל היום כתבות ראווה על חצר שערי חסד, תלכו לשם יום אחד ותספרו אם מחכים שם יותר מעשרה אנשים בתור!!!
      איפה אתם חיים? אולי הם צודקים שם שהמציאות בעולם לא השתנתה אבל המציאות בחצר שם השתנתה בענק. הכל שם ריק ושומם.
      אף אחד לא בא לשאול אותו לא על הרפורמים ולא על המחוז החרדי ולא על שום דבר. למי בדיוק מיועדת ההוראות שיוצאות משם? איזה מנהל מוסד מתחשב במה שנאמר שם?
      חלאס נמאסתם!

      1. איזה חוצפן אתה!! איך אתה לא מפחד לבזות את גדול הדור האמיתי מי שמוסר נפשו בעד כלל ישראל רואים שאתה לא מרחביה כלל ולא הגעת אף פעם לרחביה כי מי שמגיע לרחביה רואה עשרות אנשים נשים וטף מגיעים מכל כיוון לאבן שפרוט 3 להתייעץ ולהתברך אצל גאון ישראל וקדושו רבינו מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך שליט"א

        1. אני חוצפן????
          הגיע הזמן להפסיק לספר לכל העולם על דברים שלא קורים. לידיעתך אני נמצא כל יום פחות ממאתיים מטר מאבן שפרוט 3 ואני יודע בדיוק מה קורה שם. וחוץ מזה, עזוב אותי אישית, לך לשם אתה בעצמך ותבדוק. אתה יכול לבוא עם כל הילדים יש מקום לכולם. בלי לזלזל חלילה בכבוד הגר"ש שליט"א ובתורתו, אבל יש מציאות והמציאות היא שעם ישראל אמר לא! ובענק!
          אולי יש לזה אלף הסברים אבל זו המציאות ותפסיקו לנסות לעוות אותה.
          אף אחד באף ענין ציבורי לא בא להתייעץ עם הגר"ש חוץ מכמה בודדים שהקשר בינם לגר"ש ידוע ומפורסם ואין להם בעולמם כלום חוץ מאינטרסים אפלים ובזויים.
          אז מה הענין בכל זה?????
          ואם לא באו להתייעץ ואם הוא לא אמר כלום אז הוא פחות צדיק? פחות ת"ח?
          שוב, חלאס נמאסתם!!

    3. 3

      כשה"חזון איש" זצוק"ל אמר על החובה להשתתף בבחירות ולהצביע לחרדים "הרבה גופי תורה תלויים בזה", הוא צפה את דורנו שאנשים ימנעו מלהצביע או יצביעו לאלי ישי וכדומה ואחר כך יבואו לצעוק: גיוס, מיצ"ב חרד"ק מחוז חרדי ושאר ירקות. חברה ! תלמדו את הלקח לפעמים הבאות ותשפיעו כשבאמת ניתן להשפיע. בבחירות. שם כל קול קובע.